+ Doğu Akdeniz Üniversitesi Forum :: DoguAkdeniz.com | Doğu Akdeniz Üniversitesi`nin En Büyük Kampüsü » Yaşam » Sağlık
 Sigara Tiryakilerini Kanserden Koruyan Sebzeler

Kullanıcı Adı: Beni Hatirla
Şifre:

Reklamlar

YENİ KAYIT YAPTIRACAK ÖĞRENCİLER

Doğu Akdeniz Üniversitesi Hakkındaki Sorularınız Buraya..

Girne Amerikan Üniversitesi Hakkındaki Sorularınız Buraya..

Yakın Doğu Üniversitesi Hakkındaki Sorularınız Buraya..

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Hakkındaki Sorularınız Buraya..

Lefke Avrupa Üniversitesi Hakkındaki Sorularınız Buraya..

ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü Hakkındaki Sorularınız Buraya..

 

Sayfa: [1]
Konu: Sigara Tiryakilerini Kanserden Koruyan Sebzeler  (Okunma Sayısı 197 defa) Seçenekler
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
« : 28 Temmuz 2010, 19:09:22 »
eviL
Kurucu Admin
Günün Kahramanı
*



Teşekkür: 301
Offline Offline

Mesaj Sayısı: 4651

DoguAkdeniz.Com


Üyelik Bilgileri WWW
Sigara Tiryakilerini Kanserden Koruyan Sebzeler




Araştırmalara göre sigara içenler sigaranın kanser yapıcı etkisinden sebze yiyerek korunabileceğini belirtiyor. Brokoli ve benzer sebzeler, sigara tiryakilerinin kanserden korunmasına yardımcı oluyor. Bilim adamları sigarayı bırakanlar ve içmeye devam edenlerin özel yararı bulunan bu sebzeleri mutlaka tüketmelerini öneriyor. New York Buffalo'daki Roswell Park Kanser Enstitüsü, kanserden koruyan bu sebzelerin tiryakiler tarafından mutlaka tüketilmesini öneriyor. Günde 20'den fazla sigara içenler tiryaki ya da bağımlı olarak değerlendiriliyor. Genel olarak brokoli ya da lahana, karnabahar ve brüksel lahanası gibi sebzelerin kanser riskini azalttığı biliniyor.







Sebzeler ne oranda koruyucu oluyor?




Roswell Park Kanser Enstitüsü'nde yapılan araştırmalarda 948 kanser hastası üzerinde araştırmalar yapıldı ve 1,743sağlıklı insanda kanser olup olmadığı araştırıldı. Beslenme, sigara içme alışkanlıkları ve geçmişleri ayrıntılı bir şekilde incelendi. Kanserden koruyan brokoli ya da lahana, karnabahar ve brüksel lahanası gibi sebzelerleri özellikle çiğ tüketenlerin, bu sebzeleri nadir tüketen ya da hiç yemeyenlere oranla yüzde 20 ila 55 oranında daha az kansere yakalanma riski taşıdıkları tespit edildi. Bu sebeple sigarayı bırakan ya da içenlerin mutlaka bu sebzeleri sık aralıklarla gerekirse çiğ olarak tüketmeleri öneriliyor. Uzmanlar ayrıca, uzun zamandır sigara içenlerin kanserden korunması için bu tür beslenmenin hiç yardımı olmayacağını vurgulandı. Sigara içmek akciğer kanseri başta olmak üzere beyin tümörleri, gırtlak ve mesane kanserine neden oluyor.



 



 



alıntıdır
Facebook'da Paylaş Logged

Sayfa: [1]
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Arsiv
Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC


Dün 23:31:43 Bu Sayfa 0.06 Saniyede 22 Sorgu ile Oluşturuldu


DoguAkdeniz.Com
Sitemize üye olarak hizmetlerimizden en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.
10 saniyede üye olmak için tıklayın.

kapat

Linkler: Girne Amerikan Üniversitesi